מפסיד מכירות?

מוסכם שרצוי להימנע מכפילויות של תוכן ברשת. זה מטריד את הקוראים וגם זה מקשה על גוגל. לכן במקום לכתוב עוד מאמר בנושא אופטימיזציה SEO של בלוגים, אנו החלטנו לתרגם לעברית מאמר מעולה:

מדריך הבלוגר לאופטימיזציה של מנוע חיפוש (SEO)
מאת אהרון וג'יובנה וואל
The Blogger's Guide to SEO.

פרקים

 

רקע

כשכתבנו ספר בן יותר משלש מאות עמודים בנושא SEO, רק 12 עמודים הוקדשו לנושא של אופטימיזציה במנועי חיפוש עבור בלוג. מדוע? כשהחיפוש משתכלל, גוגל ומנועי חיפוש אחרים אוספים יותר מידע, המאפשר להם לדרג ולהמליץ על בלוגים על בסיס מידת האימון שיש לאנשים בהם.

מה גוגל יודעת על הבלוג שלך

מה שייך לגוגל

למנועי החיפוש מגוון רחב של מדדי אימון בבלוגים. גוגל יודעת הרבה יותר אודות הבלוג שלך ממה שאתה חושב. קח בחשבון שבבעלות גוגל נמצאים...

אמדן אימון ממידע משתמשים

אם משתמש גוגל נרשם לבלוג שלך עד כמה גוגל יכול להעריך את תשומת ליבו ומינויו כביטוי של אימון? לאורך כמה זמן הם נרשמו? באיזו תדירות הם יוצרים קשר אינטראקטיבי עם האתר שלך? לאילו עוד אתרים הם נרשמו? עם אילו אתרים אחרים הם יוצרים קשר אינטראקטיבי? עד כמה הם מורגלים בשימוש בחיפוש ודוא"ל?

אם בלוג אחר יוצר קישור לבלוג שלך כמה גוגל יכולה לסמוך על הקישור הזה לסייע לדרג את אתר שלך? האם בלוגים פופולאריים ואמינים יוצרים קישור לאתר ההוא? כמה אנשים נרשמו ל-RSS שלהם?

קיימים שרותים כגון Bloglines או MyBlogLog שיכולים לענות על חלק מהשאלות הללו, גוגל יכול לענות ביתר דיוק מכל חברה אחרת.

בנוסף למידע הנ"ל, גוגל יודע בן כמה האתר שלך, באיזו תדירות אתה מעדכן בו תוכן, ובאיזה קצב פרופיל הלינקים שלך צמח.

מדוע בקידום אתרים של לוג שונה מאתרים סטאטיים

אופטימיזציה של מנוע חיפוש עבור בלוג הוא שונה מקידום אתרים אחרים, בעיקר עקב המרכיבים החברתיים הכלולים בטכנולוגית הבלוג, אופטימיזציה של מנוע חיפוש לבלוגים היא פחות רכישת קישורים או תחכומים לא הולמים בטכנולוגיות החיפוש. קידום אתרים של בלוגים יותר ממוקד על יצירת משהו שאפשר לדבר עליו ויצירת משהו ראוי לתשומת לב.

הטבע החברתי של בלוגים

  1. RSS וקוראי ערוצים (feed reader) מקלים על משתמשים להירשם לכל מאמר שאתה כותב ולקבל הודעה ברגע שאתה מפרסם אותו.
  2. אנשים רבים שקוראים בלוגים גם כותבים אותם, ולרבים יש מאות או אלפי מנויים. אם מספר קטן של בלוגרים מפרסמים את הסיפור שלך זה יכול ליצור תגובת שרשרת לפיה רבים מקוראיהם יהיו שותפים לסיפור שלך.
  3. בלוגים פופולרים המבקשים תגובות מהקוראים יכולים לקבל עשרות או מאות תגובות לכל מאמר חדש, כל אחד בעל תוכן יחודי שיכול לקבל דירוג עמוד בנפרד.
  4. קידום של בלוג קשור יותר בתפיסת תשומת לב וקבלת הכרה עבור הפצת רעיונות מאשר אופטימיזציה של טקסט בעמוד כדי להתאים לאלגוריתמים של רלוונטיות בחיפוש.

רישום הדומיין והשימוש בשרתים

שרותים כגון TypePad ,Blogger,ו-Wordpress מאפשרים לך למקם את האתר שלך כתת-דומיין של האתר שלהם. אל תעשה זאת! חלק מהשירותים הנ"ל מציעים מערכת מוגבלת של כלים ו/או אינם מרשים להציג מודעות באתרך. זה יכול לקחת שנים לבנות קהל. עדיף להתחיל בצורה מוצלחת עם שם דומיין משלך ולמקם אותו בשרת אמין במקום בסופו של דבר להוציא את האתר שלך מאחד השירותים הנ"ל.

אתה יכול לרשום את שם הדומיין שלך בפחות מ-10$ ב-GoDaddy. חברת Dreamhost הוא שרת במחיר סביר, והיא מציעה התקנת פלטפורמה לבלוג של Wordpress בקליק אחד.

חקר מילות מפתח

כלים המסורתיים למילות מפתח

קיים מגוון רחב של כלים לחקר מילות מפתח בחינם ובתשלום. רבים מהכלים הללו כגון Wordtracker מספקים באופן מסורתי מילות מפתח שאנשים מחפשים.

Chocolate keyword research.

כלים מגמתיים למילות מפתח

כבלוגר אתה מחפש לא רק מה שפופולארי מבחינה היסטורית, אלא גם עכשוי. ניתן לקבל תובנה לגבי מה קורה כאן ועכשיו על ידי חיפוש ב-Technorati ,Google Blog Search, ו-Google News. שירותים כגון GoogleTrends ו-Yahoo! Buzz Index מראים לך מה החיפושים הפופולאריים ביממה האחרונה.

היכן להשתמש במילות מפתח בתוכן העמוד שלך

זה חיוני להשתמש במילות מפתח בכותרת העמוד שלך, עדיף קרוב לתחילת העמוד. יתכן שתרצה להשתמש במילות מפתח, ביטויים קשורים, תוארי לוואי פופולאריים למילות המפתח בטקסט העמוד מספר פעמים, אך בהדגשה של כתיבה באופן טבעי. וודא שהתוכן קריא היטב על ידי בני אדם, כי זה קובע יותר ממה שרובוט של מנוע חיפוש חושב על התוכן שלך. אם אנשים אוהבים את התוכן ויוצרים קישור אליו זה יותר חשוב מאופטימיזציה מוצלחת של עמוד אם הוא כתוב ברובוטית.

כלים רגילים לחקר מילות מפתח מראים לך תוארי לוואי פופולאריים, וכמה כלים גראפיים כמו Quintura מאפשרים לראות מילות מפתח רלוונטיים במסמכים בעלי דירוג גבוה.

התמודדות עם התחרות

מכשירים למעקב אחר רעיונות מתפשטים

מהם הרעיונות שמתפשטים כיום? מיהו מוקד השיחה בעולם הבלוגים? TechMeme ו-TailRank מבליטים את עדכוני הבלוג פופולאריים אחרונים. קיימים גם חיקויים לגששי רעיונות המתמקדים בנושא מסוים. הבנק העולמי השיק BuzzMonitor שלו כתוכנה שניתנת בחינם המאפשרת לכל אחד ליצור גשש רעיונות.

יו-טיוב (YouTube)

יו-טיוב (YouTube) מציגה את הקליפים הפופולאריים ביותר היום, המדוברים ביותר היום והמועדפים ביותר היום. רבים מאלה אינם רלוונטיים לאתר שלך, אך כל אחד מהם יכול לסייע לך למצוא רעיונות שכבר הוצגו מידה מסוימת של הוכחה חברתית.

אתרי חדשות חברתיות

Digg ,Del.icio.us Popular List, ו-StumbleUpon Buzz מציגים רעיונות שהיו פופולאריים לאחרונה בין אתרי חדשות bookmarkers חברתיים. Pligg מאפשר ליצור אתרי חדשות נישה חברתיים.

התמקדות על אתרים מתחרים

אינך חייב לעקוב אחר הכל על מנת להצליח. עליך רק להתחרות בשוק שלך. אם אתה קורא תריסר או שני תריסר בלוגים בשוק שלך, עוקב אחר מי יוצר קישור למי, ומדוע אנשים מדברים עליהם, זה יקל עליך לזהות וליצור רעיונות ותוכן הראוי לציון.

זה קל להירשם לבלוגים מתחרים בשוק שלך באמצעות קוראי ערוצים כמו iGoogle ,Google Reader, ו-Bloglines. תוכל לראות קישורים המכוונים לבלוגים מתחרים באמצעות Technorati או Google Blogsearch.

Google blog search.

גילוי רעיונות לתוכן חדש

תשתמש בכלים ורשימות רעיונות פופולאריים הנ"ל לוודא כיצד רעיונות מתפשטים בשוק הרלוונטי ורעיונות שהצליחו בעבר. לאחר המחקר הזה, צריך להיות קל לקשור את הרעיונות הללו לשוק שלך וליצור רעיונות מדהימים. כל קטע של תוכן שאתה פוגש (קריאה מכוונת, ספרים, תמונות, ירחונים, כנסים, חוויות אישיות וכו') הוא מקור להשראה. תקח איתך מצלמה ומחברת לכל מקום שאתה הולך.

תוכל להתעדכן במגמות כלליות בבלוגים על ידי קריאת ProBlogger ו-Performancing.

כתיבה ברורה וכותרות כובשות

קורי דוקטורוב, מחבר מדע בדיוני מפורסם ובלוגר ב-Boing Boing קבע בקשר לכתיבת כותרות בראיון הבא ב-:

חבר כותרת כאילו אתה כותב עבור שרות ידיעות.

כותרות ציוריות עוזרות למקם את הסיפור שלך בקונטקסט, ולעודד אנשים להקליק על אתרך כשתעלה בתוצאות חיפוש.

תוכל גם לכוון להיות מושך רגשית כשהכותרת שלך תשאל שאלה או תבטיח לפתור בעיה. בריאן קלארק מציע נוסחאות מוצלחות רבות ב-Magnetic Headlines.

תכנון של מבנה האתר

תדגיש את התוכן הטוב ביותר שלך

עד ספטמבר 2007 דף הבית שלי כלל את התגובות האחרונות לבלוג שלי. למרות שזה מסייע לקדם תגובות חדשות בבלוג, זה דוחה אנשים מסוימים שהם חדשים בתחום. אם אתה יוצר בלוג פופולארי, וודא שדף הבית שלך יהיה מושך בעיניי אנשים חדשים בתחום שלך. תדריך אותם דרך תהליך הלמידה, תראה להם היכן להתחיל, ותבליט את התוכן הטוב ביותר שלך. אם אתרך צומח לכדי עסק תשקיע חזרה ביצירת כלים, הוספת פורומים, ועוד מרכיבים אינטראקטיביים הגורמים לאנשים לחזור שוב ושוב לאתרך.

מערכות בלוגים רבות מאפשרות להבליט את התגובות הפופולאריות שלך. הדגשת ההצלחות הטובות ביותר שלך תעמיד מבקרים מרחק קליק אחת בלבד מהתוכן הטוב ביותר שלך, ותשרה ערך גבוה יותר למאמריך הטובים ביותר, שיעודד אנשים למצוא את אתרך על ידי קריאה של אחד ממאמריך הטובים ביותר.

קוראים רבים הם חדשים באתרך. ציין כמה ממאמריך הוותיקים מאפשר להם להבין את מסגרת ההתיחסות מבלי להזדקק לכתוב את אותו הדבר שוב ושוב. אם אתה תפיץ את התוכן שלך ברשת לאתרים אחרים או אם אתרי ספאם גונבים את התוכן שלך, אזכור מאמרים קודמים יעלה את הסיכוי שתזכה בקישורים בחינם, שיעלו את דירוגך.

הימנע מתוכן כפול

מיכאל גריי ממליץ על תכנון של Wordpress בווידיאו הבא:

  • מקם כל פריט מידע בקטגוריה אחת בלבד.
  • תשתמש בתכונה עוד... של Wordpress כדי להציג רק חלק קטן של מאמרך בעמודי הקטגוריות.
  • השתמש בקובץ robot.txt לחסום מרכיבי ארכיון תלויי תאריך וקטעים כפולים באתר.

יוסט דה וואלק מציע עוד המלצות אופטימיזציה של וורדפרס (Wordpress) במדריך לקידום אתרים בוורדפרס (Wordpress SEO Guide).

אזהרה: אם אין לך הרבה נסיון בעבודה עם קבצי robot.txt וודא שלא תחסום את כל המאמרים עם תאריך ב-URL אם דפים שלך מציינים תאריך ב-URL. בהנחה שאתה כותב slug URL's (תיאור מקוצר ידידותי) ואתה משתמש בקטגטריות, נוסח ה- robot.txt עבור ורדפרס יכול להיראות ככה:

User-agent: * Disallow: /*p= Disallow: /*q= Disallow: /*trackback Disallow: /*feed Disallow: /*wp-login

קטגוריות ותגיות לעמודים

צור קטגוריות המשתלבות היטב במילות המפתח של הענף. זה יצור מבנה אתר שעוזר לעמודי הקטגוריות הללו להידרג היטב עבור מילות המפתח הכלולות בהם. אם אתרך מתרכז על ירידה במשקל, אז יצירת קטגוריות עבור התעמלות, תוכניות דיאטה, כדורי הורדה במשקל, ותוספי מזון לירידה במשקל היא הגיונית.

אם אתה משתמש גם בקטגוריות וגם בתגיות עמודים רצוי שלא יחפפו אחד עם השני. למשל, לא תרצה ליצור קטגוריה בשם בניית קישורים ואז לתייג רבים מהדפים שלך בתגית בניית קישורים. זה עוזר גם להגביל את השימוש בקטגוריות לכדי תריסר או שני תריסר קטגוריות לכל היותר, במקום ליצור מאות קטגוריות ותגיות עם מאמרים מעטים בלבד.

מאמרים שכנים וקשורים

בלוגים רבים יוצרים קישור לתגובה הקודמת ולתגובה הבאה בכל עמוד. הקישורים הללו הם נוחים מבחינת שמישות, ויסיעו למנועי החיפוש לזחול עמוק באתרך. אחדים מהתכונות הנוספות ( plugins ) של וורדפרס רושמים תגובות קשורות תחת המאמר הנוכחי, שמסייע לקוראים למצוא חומר דומה במקרה שהם נוחתים בעמוד הלא נכון.

קבע כותרות עמודים

בלוגים רבים יוצרים קישור לתגובה הקודמת ולתגובה הבאה בכל עמוד. הקישורים הללו הם נוחים מבחינת שמישות, ויסיעו למנועי החיפוש לזחול עמוק באתרך. אחדים מהתכונות הנוספות (plugins) של וורדפרס רושמים תגובות קשורות תחת המאמר הנוכחי, שמסייע לקוראים למצוא חומר דומה במקרה שהם נוחתים בעמוד הלא נכון. מערכות רבות לניהול תוכן בלוגים מקדימות את שם האתר לשם המאמר בכותרת העמוד של מאמרי בלוג. מוטב אם כותרות העמודים שלך יתחילו במידע הרלוונטי ביותר תחילה. קיימים תכונות נוספות רבות בוורדפרס המאפשרות בקלות לשנות את מבנה כותרות העמוד שלך. בין הפופולאריים נמצאים All in one SEO Pack ו-SEO Title Tag.

אנליזה: שכפול של הצלחות קודמות

תוכנת ניתוח נתוני אתר האינטרנט מראות לך:

  • מי יוצר קישור לאתרך
  • לאילו מאמרים הם יוצרים קישור
  • מה אנשים מחפשים ומצפים למצוא באתרך

אם אתה יודע אילו סוגי אנשים עושים הפניות אליך וגם מדוע הם מזכירים את האתר שלך, זה יהיה קל ליצור תוכן חדש הראוי לקישור שהם אוהבים. אם אתה יודע במה אתרך מודרג גבוה, אז אתה יודע עבור אלו נושאים מיחסים לאתר שלך אימון, ובאלו נושאים דומים צפוי שתדורג גבוה. ישנם בלוגרים המתאמצים להוסיף לעמודים בעלי תנועה גבוהה תוארי לוואי למילות מפתח בתוכן העמוד, שמסייע להם לקבל עוד טיפה תנועה בגלל דירוג של ביטויי מילות מפתח נוספים.

Google Analytics היא בחינם. אני גם מחבב את Mint, שעולה 30$ דמי רישום חד-פעמיים לכל אתר. Performancing ו- MyBlogLog מציעות תוכנות אנליזה המיועדות לבלוגרים.

מחלוקת

אנשים רבים נותנים לפחדים להשתלט על פעולותיהם, אך רוב האנשים המצליחים מסתמכים על אינטואיציה ואינסטינקט יותר מפחד.

  • לא אוהבים בריון. ישנם בלוגרים שמפחדים שיתבעו אותם או שהם יעליבו מישהו. כאשר אני נתבעתי, המוניטין, חשיפה ורווחים שלי צמחו מהיום למחר. זה לא אומר שמותר להיות בלתי זהיר, אך תביעות לא מוצדקות מניבות חשיפה ואימון טבעי.
  • פירוק יצירתי הוא חלק מהעסק. בעוד כמה שנים אנשים ישלמו להפיץ מידע שאני כיום מוכר. אנשי עסקים מודאגים בנוגע להגנת זכויות יוצרים, אך ככל שהרשת נעשית תחרותית יותר אנו בני מזל אם נזכה במספיק תשומת לב שירצו להעתיק מאיתנו.

קיימים בלוגרים המכריזים על עצמם כמוסריים משחקים שוטר טוב שוטר רע בשיווק שלהם. במאמר בלוג של מיכאל ארינגטון Viral video tips הוא ציין כמה זה מגעיל אותו. כנראה שהוא לא נגעל יותר מדי ממנו כי הוא פירסם את זה באתר שלו עצמו, והעמודים הללו מרוויחים הרבה כסף בשבילו.

יישום שיווק דחיפה לאחר השקת האתר

להיות מדהים

אם אתה חדש בשיווק באינטרנט, קרא Purple Cow של שת גודין כדי להבין כיצד ליצור רעיונות מבריקים. כל קישור הוא הבעת הערכה. אם אתה מדהים הקישורים יבואו, אבל לא בלי קצת דחיפה ושיווק תחילה!

להיות אמין

רוב מידע חדש הוא ספאם או זבל ממוחזר. ככל שיותר ספאם נוצר באמצעות כלים מתוחכמים יותר, קוראים מבחינים במבט באיכות יותר טוב ויותר מהר.

השימוש בעיצוב הרגיל של וורדפרס יכול לדחות אנשים מסוימים. אם אתה משתמש בעיצוב מושך או קונה עיצוב מקצועי אישי זה משגר שאכפת לך, ואתה מוכן להשקיע בבניית האתר שלך. פורמט ועיצוב מגבירים אמינות.

תדאג שיצירת קשר איתך תהיה פשוטה, רשום את הכתובת הרשמית שלך, תפרסם עמוד פרופיל החברה הכולל את כל תארים והסמכות שלך – כל אלה יסייע לרכוש אימון באתרך.

צור קישורים לבלוגים אחרים

אנו נוטים לתפוס יותר טוב מסרי שיווק התואמים את הדעות המוקדמות והתעניינויות שלנו. אין יותר רלוונטי מאשר להתייחס ישירות לבן אדם. בלוגרים רבים עוקבים אחרי מי שיוצרים קישור איתם וקוראים את המאמרים.

יצירת קישורים החוצה לעוד אתרי רשת שימושיים דומים היא אחת מהצורות הזולות ביותר של שיווק הקיימות. אל תיצור רק קישור לבלוג אחר ותצטט אותו, תוסיף ערך על ידי הסבר מדוע אתה חושב שהם צודקים או לא צודקים. אולי תשקול לבקש תגובה מאישיות שאתה מעריך או לבקש ממנו אם הוא מוכן להתראיין.

בניית קישורים

מנועי חיפוש מתיחסים לקישורים כהבעת אימון. אם הכיס מאפשר, אני ממליץ לרשום בלוגים חדשים באינדקסים כלליים בעלי אוטוריטה, אינדקסי נישה ואינדקסי בלוגים. הנה קצת חומר רקע אודות רישום באינדקסים כלליים ולורן בייקר כתבה לאחרונה בלוג אודות אינדקסי בלוג הטובים ביותר.

פרסם מודעות באתרך

חשיפה מובילה לעוד חשיפה. הוצאת כמה דולרים על פרסום היום יכול לגרום לבלוג שלך להיות פופולארי מספר חדשים מוקדם יותר.

  • תשלום לפי קליק (Pay per click) מאפשרות לך לרכוש תנועה רלוונטית ממנועי החיפוש.
  • AdWords שותפה לרשת פרסום גדול המכונה AdSense. רכישת מודעות AdSense המכוונות לאתרים וכן מודעות לבלוג (Blog Ads) מאפשרים לך לכוון את מודעותיך לאתרים תוכן מסוימים.
  • מערכות ביקורת כגון Reviewme נותנות לך לרכוש ביקורת בבלוגים פופולאריים דומים.
  • StumbleUpon ads מביאים קוראים למאמריך הבולטים תמורת חמישה סנט לקליק.

הבנת השפעות האינטרנט

יתרון מצטבר

ב- 15 באפריל 2007 , מדען חברתי בשם דונקאן וואטס פרסם מאמר בניו יורק טיימס בשם Is Justin Timberlake a Product of Cumulative Advantage? במאמרו דונקאן הדגיש את הטבע החברתי של החלטותינו:

כמעט אף פעם אנשים אינם מקבלים החלטות באופן עצמאי – חלקית בגלל שבעולם ישנם כל כך הרבה אפשרויות שאין לנו תקוה למצוא לעולם את מה שאנו רוצים באופן עצמאי וחלקית מפני שלעולם אין אנו בטוחים מה אנו באמת רוצים וחלקית מפני שמה שאנו רוצים לעתים זה לא לחוות "המיטב" של כל דבר כמו שאנו רוצים לחוות אותם הדברים כמו אנשים אחרים ועל ידי כך לחוות גם את היתרונות של שיתוף.

בגלל טבע המחשבה הקבוצתית של קבלת ההחלטות שלנו, הרבה דברים נשארים פופולאריים רק מפני שהם כבר פופולאריים.

שיתוף הוכחה חברתית

  • הערות: אם האתר שלך מקבל הרבה תגובות אנשים יטו יותר להשתתף בדיון. אתה יכול כתוב באותיות כהות שורת "השאר תגובה" או לציין תגובות אחרונות בתפריט הצדדי כדי לעודד יותר תגובות. מתן מענה לתגובה מעודד אנשים להשאיר תגובות נוספות. ישנם בלוגרים שעובדים בזוגות, המגיבים למאמרי חבריהם כדי לעזור לבלוג שלהם להיראות פעיל יותר.
  • סטטיסטיקה של מנויים: אם יש לך מאות או אלפי מנויים יתכן שתרצה להציג את הנתונים הללו בגלוי.
  • שאילת אוטוריטה: תפנה לבעלי סמכות בענף ותבקש תגובה לגבי פרויקט לפני השקתו. אם הם מרגישים בעלות ברעיון לא רק שהם ישאילו לו אמינות, אלא גם יתכן שהם יסייעו לך בחינם בשיווקו.
  •   פרסם את הפרסום שלך: אם אתה או הבלוג שלך מצוטטים במדיה המקובלת במדור "כפי שהופיע ב..." , זה יסייע לבנות אוטוריטה.

תוסיף אינטראקטיביות

אנשים קוראים בלוגים כי הם מעדיפים לקרוא אותם במקום לקרוא ספר שלם בבת אחת. צירוף תמונות ווידיאו קליפים במאמר שלך, ושבירת קטעים על ידי השימוש בתבליטים ומספור יקלו לבלוע (ולשתף) את מאמריך.

עריכת תחרויות אינטראקטיביות והענקת פרסים הם חלק מהדרכים הקלות לשכנע אחרים לשוחח אודות אתרך, ושיחה היא המפתח לרווח עתידי Cory Doctorow on the future of media:

בזכות האינטרנט, היום יש מגוון רב של אפשרויות. כל סוגי הבילוי הם בערך במרחק קליק אחד. עלות החיפוש של מציאת אמן בעל מוזיקה, ספרים או סרטים המעניינים כמו שלך צנח דרך הרצפה, הודות למערכות המלצות, מנועי חיפוש, ועוד אין ספור אתרי המלצות אוהדים כמו בלוגים ו- MySpace . לווירטואוזיות שלך יש ווירטואוזיות תואמת של מאן דהו, אי שם, ואם אתה עתיד להתחרות איתו או איתה בהצלחה אתה זקוק ליותר מכריזמה ו-ווירטואוזיות. אתה זקוק לשיחה. למעשה בכל תחום של יצירה אומנותית, אנו עדים לסיפורי הצלחה מבוססים באמנים המשתתפים בצורה זו או אחרת של שיחה עם הקהל שלהם. JMS החזיק את להקת בבילון 5 בחיים על ידי השתתפות בקבוצות דיון של אוהדים. הבלוג של נייל גיימאן בנוי כמעט כולו על שיחות סימולטאניות עם אלפי קוראים. כל הלהקות הקריביות שהצליחו באינטרנט באמצעות לוח מסרים ורשימות דואר, כל הדוקומנטרים כמו ג'ייסון סקוט, מחברי קומיקס כמו ווארן אליס עם LiveJournal שלו, בלוג, רשמות דואר וכו'.

תבנה אימון וחשיפה ע"י השתתפות בערוצים פופולריים

  • כמות גדולה של מבקרים מגיעה לפורומים קהילתיים. השתתפות בקבוצות דיון פופולריות, יכול לסייע לך בפרסום. פורומים קהילתיים הם מקום נהדר לחפש רעיונות. אם בפורום אנשים שואלים שאלה לעתים קרובות, אז שאלות דומות נשאלות בשדות חיפוש.
  • כתיבת מאמרי אורח לאתרים פופולאריים אחרים מאפשרת לך לנצל את אמינות המותג שלהם, אימון הקוראים, וזרם התנועה שלהם בחינם.
  • ישנם בלוגרים המארחים קרניבל בלוגים על מנת לבנות חשיפה ואמינות קישורים.
  • השארת הערות רלוונטיות ושימושיות בבלוגים דומים יכול להביא לבלוגר להירשם לבלוג שלך ואנשים אחרים יגיעו לאתר שלך דרך האתר שלו.

הצג את הדעות שלך

אם יש לך דעות ונטיות מקוריות ויציבות והבעתן מקל על אחרים השותפים לדעותיך והשקפת עולמך לבטוח בך ולהפיץ את המסר שלך. רוב (אולי כל?) בלוגים פוליטיים פופולאריים הם בעלי דעה חזקות.

הרווח ימתין

אם האתר שלך רוכש מודעות AdSense מעל לתוכן זה יהיה כמעט בלתי אפשרי לבנות מומנטום ולקחת נתך שוק ממנהיגים בעלי אימון בשוק שלך.

הכן רשת בטחון

אם אנשים רבים קוראים ומאמינים באתר שלך, אז גוגל זקוק לך יותר ממה שאתה זקוק לו, וזה מקשה על גוגל להעניש את אתרך מפחד מפני פרסום שלילי שהם יכולים לקבל אם תעשה זאת.

מצגת Blogworld האחרון של אהרון בנושא קידום אתרים

מצגת זו מציינת מדוע קבלת תשומת לב כה חיונית עבור צמיחתו של בלוג בשוק תחרותי.

רוצה ללמד עוד על קידום אתרים?

הפרקים הבסיסיים של קידום אתרים פורסמו פעמים רבות במקומות רבים. ארבעה מקומות חינם שניתן להתחיל ללמוד אודות קידום אתרים הם:
Work.com:Learning SEO , Blogoscoped: the Basics of Search Engine Optimization ,SEOMoz: The Beginner's Guide to SEO, ו-Dan Thies' SEO Fast Start.
אם לא אכפת לך לשלם עבור שעורים מכוונים אז SEO training program שלנו צריך לעזור לך ללמוד באווירה אינטראקטיבית היכן שתוכל לשאול אותנו שאלות באופן ישיר.

אהרון כותב בלוג על קידום אתרים ושיווק באינטרנט כאן לי אודן ערך רשימה גדולה של יותר מ-400 בלוגים בנושא חיפוש.

  • הגבר מכירות ומשיכת לקוחות
  • שם*
  • טלפון*
  • דואר אלקטרוני
  • אנו שומרים על הפרטיות
  •  
  • אתר החברה,
    הערות
  • security code
  •  
  •  
  • הכנס סיסמת בטחון

  • תקבל תשובה תוך 24 שעות בימי עבודה.
Anti-spam field! If you see it, leave it blank!