באיזו תכיפות מופיעים דפי שגיאה מסוג 404 באתר האינטרנט שלך

January 22nd, 2015

אחד הדברים הראשונים שאנחנו בודקים כאשר אנחנו מתחילים לעבוד עם לקוח חדש הוא כמות האנשים המגיעים לדף ה-404 באתר האינטרנט שלו. על  ידי הפחתת התנועה לדף השגיאה ניתן להגדיל את יחס ההמרה באתר.

לאחרונה אף הופתענו לגלות שאחד מלקוחותינו אפילו לא יצר כותרת יחודית לדף השגיאה שלו, מה שמקשה מאוד את המעקב אחרי מספר הביקורים בדף זה.

כדי לגלות אם קיימת בעייה, ראשית עליך לאתר את תגית הכותרת של דף השגיאה 404. ניתן לעשות זאת בקלות על ידי הקלדה במנוע החיפוש את הכתובת של דף האתר שלך שהינך יודע שלמעשה אינה קיימת.

הנה דוגמה: www.yoursite.com/nonsense90876

בדף תוצאות החיפוש הסתכל מה מראה תגית הכותרת, או לחלופין בדוק את מקור הדף וחפש את התגית <title>.

-בהנחה שזוהי תגית כותרת יחודית (ואם היא לא יחודית שנה אותה כעת) היכנס לגוגל אנליטיקס ובתפריט הצדדי בחר התנהגות>תוכן אתר>כל הדפים.

-מתחת מופיע צילום מסך המראה היכן למצוא את הקישור ל”כל הדפים”. לחץ על “כותרת דף” כמאפיין ראשי כפי שמודגש בתמונה מתחת.

-בשדה החיפוש המופיע בגוגל אנליטיקס הקלד את תגית הכותרת של עמוד 404 שלך.

 blog

התוצאה היא מספר הביקורים בעמוד השגיאה באתר שלך. אם מספר הביקורים נמוך במיוחד אתה יכול להירגע.

לעומת זאת אם הגולשים באתר שלך נתקלים בדף שגיאה לעיתים קרובות, עליך לאתר קישורים שבורים באתר וגם מאתרים אחרים. זהו כבר נושא לפוסט אחר.

 

ספר לקידום אתרים בזירה הבינלאומית והרב-לשונית ,פורסם לאחרונה

May 1st, 2013

הספר שלי על קידום אתרים בזירה הבינלאומית והרב-לשונית פורסם באמזון לאחרונה. הספר קצר, ונכתב, כמדריך מעשי המבוסס על 15 שנות ניהול הקמפיינים הבינלאומיים שלנו.

הפרקים העיקריים הם:

  • האם אתה צריך לשווק באופן בינלאומי?
  • האם אתה צריך לתרגם את כל האתר?
  • לתת למנועי החיפוש לדעת מאיזה מדינה אתה
  • מיקוד לאתר האינטרנט שלך
  • גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון בהתאם למיקום גיאוגרפי
  • שפה/מדינה – תרחישים נבחרים
  • סוגיות שפה נוספות
  • בעיות לוקליזציה שאינן קשורות לשפה
  • אינטראקציה עם הלקוחות הבינלאומיים שלך
  • מנועי חיפוש עם תנועה מרבית לפי מדינות
  • חיפוש אורגני
  • חיפוש עבור מחקר וריגול אחר מתחרים
  • תשלום עבור קליק
  • מערכת ניהול תוכן
  • התאמה/חוקיות של מוצר או שירות וסוגיות אחרות

נמצא באמזון ב: http://www.amazon.com/dp/B00CCYCO6K

קטע ללא תשלום: http://www.aims.co.il/il/global-seo-book.html

הספר כרגע כתוב בשפה האנגלית ובקרוב יתורגם לשפה העברית.

אשמח לקרוא את כל התגובות והערות שברצונכם לשתף.

AdWords-קיצור דרך להוספת מדינות רבות בקלות אל

March 28th, 2013

יצירת מסע פרסום AdWords עולמי שאינו כולל כמה מדינות הוא משהו שצריך להיות פשוט לעשייה, אבל משום מה גוגל לא תאפשר לך ליצור קמפיין ולמחוק כמה מדינות ממנו. במקום לבזבז הרבה זמן מיותר על הוספה ידנית לכל מדינה, אנו ממליצים על פתרון זה.

הצעד הראשון הוא לקבל רשימה של כל המדינות הרשומות על פי יבשת, הרשימה מועתקת לתוך Excel. תוכלו לגשת ל Batch Countries List for AdWords. בשלב הבא,יהיה עליך למחוק את המדינות שברצונך לשלול מהגיליון האלקטרוני.

list
רשימת מדינות לפי יבשות,עם המיקום שצריך להימחק.

ואז,אתה פשוט צריך להעתיק ולהדביק את רשימת המדינות אל עורך ה AdWords באמצעות בצע שינויים רבים, לאמת את המיקומים ולהעלות את הקמפיין ל-AdWords.

טיפ זה יכול לחסוך לך שעות רבות של עבודה. אם יש לך הצעה לשיפור זה בבקשה השאר תגובה למטה.

להוראות מפורטות לחצו על קישור זה: כיצד תוסיפו מדינות רבות לקמפיין של Google AdWords.

שימושיות סל הקניות

January 2nd, 2013

אחד הדברים הראשונים שאנחנו עושים כאשר אנחנו מתחילים לעבוד עם לקוח מסחרי חדש הוא לבדוק את עגלת הקניות. באופן כללי, הם הרבה יותר טובים היום ממה שהיו לפני כמה שנים. אך בדרך כלל יש הרבה מקום לשיפור.

אחת הדרכים הטובות ביותר להדגים את הבעיה היא לעשות בדיקת שימושיות ולהראות את הווידאו לבעל עגלת הקניות ולצוות הפיתוח.דבר זה בדרך כלל מספיק על מנת לשכנע את כולם שישנה בעיה.

אולם כעת ישנה דרך קצרה יותר. אם אתה צריך לשכנע אנשים לשפר את עגלת הקניות שלהם, נסה להראות להם הפרודיה הזאת של קניות מקוונות כאילו זה נעשה בחיים אמיתיים.

כיצד לגבור על פנדה ועדכוני פינגווין

December 27th, 2012

אין ספק שבשנה זו פנדה ועדכוני פינגווין גרמו לשינויים משמעותיים. מצאנו שהאסטרטגיה הטובה ביותר היא להבין את המטרות של גוגל וכיצד הם עשויים ליישם אותם באלגוריתם שלהם.

המטרה העיקרית היא להגדיל את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש. שילוב של קישורים נכנסים באלגוריתם שלהם הייתה פריצת הדרך שלהם כדי לשפר את איכות תוצאות החיפוש שלהם.

רבים מהעדכונים צריכים להיעשות ע”י שיפור בהקטנת הקישורים שהינם עבור תפעול תוצאות מנוע החיפוש. אך ישנם גם עדכונים שקשורים לאיכות התוכן באתר. לדוגמה, תוכן משוכפל הוא בעיה.

גוגל קרוב לוודאי גם מסתכלת על הנתיב שמסמן את סיפוק התכנים. הפחתת שיעור הנטישה תעזור במקרה הזה.

ניתוח אתר מתמטית באינטרנט – דרך מצוינת לעזור לך לקבל את ההחלטות הלא נכונות

December 7th, 2012

חשוב שתדע שאתה צריך להיות זהיר מאוד בעת קבלת החלטות המבוססות על ניתוח אתר מתמטית באינטרנט. כל כך קל לעשות טעויות ניתוח באינטרנט. טעויות נפוצות כגון התקנת קוד Analytics שלא כמו שצריך בטח ידועות. 14 שנים של ניתוח אתרי אינטרנט חשפו אותנו לרבים מהטעויות האפשריות.

על מנת להימנע מבעיות חישוביות, הדבר החשוב ביותר הוא להשתמש בשכל הישר. אם משהו לא הגיוני, תתחיל לחפור כדי למצוא את הבעיה. אם תחפור עמוק מספיק, קרוב לוודאי שתוכל למצוא את הבעיה. כמובן, שבמקרים רבים אין שום בעיה, וסתם משהו מסקרן קורה באתר שלך . אבל אתה עדיין צריך לוודא שהנתונים נכונים.

הייתי לא מזמן בבדיקה של אחד מלקוחותינו באתרי האינטרנט וראיתי עלייה גדולה באנשים ששלחו טפסים. יש לנו מטרה מוגדרת לתת צעד לכל הדפים שיש בהם את המילה תודה בURLכדי לעשות זאת. מנהל האתר שלנו יודע שבדפי תודה בשביל תחרויות או הגרלות לא צריכים את מילת התודה בכתובת האתר כדי שלא תיספר כהמרות.

שמחתי לראות את העלייה בהמרות אבל הייתי סקפטי והתחלתי לחפור. ואכן, מצאתי דף תודה עבור הגרלות שעובדת בו נתינת תודה מכיוון שזה היה הגרלות חג ההודיה. שכן מילת תודה היא בחג ההודיה, Google Analytics אסף את זה כהשלמת מטרה.

כדי להימנע מבעיה זו בעתיד שלחנו הוראות שמילת חג ההודיה אינה נכללת בעת הגדרת המטרות. תמיד יש בעיות מלכודת פוטנציאליות, בשימוש באתרי ניתוח אינטרנטיים. לכן שמור על ערנות בעת הניתוח ואל תיקח שום דבר כערך נקוב.

בדיקת מגמת תנועה אורגנית של מלות מפתח בגוגל אנליטיקס כבר איננה אפשרית

September 10th, 2012

גוגל אנליטיקס כבר איננו מספק את כל המידע אודות מגמות התנועה של מלות המפתח. כעת, המילה עם הכי הרבה תנועה בדרך כלל מופיעה בתור “not provided”. אם הפלח הנבדק לא גדול מדי הדיוק של דו”ח אורגני של מלות מפתח עדיין מתקבל על הדעת. במיוחד אם נניח שהפלח שמוגדר כ “not provided” מפוזר בין מלות מפתח רבות.

עם זאת, אם אנחנו רוצים לעקוב אחרי תנועה של מלת מפתח לאורך זמן, אנחנו בבעיה.

למשל, אם נרצה להשוות את התנועה של “מלת מפתח 1″ באוגוסט השנה עם התנועה באוגוסט של שנה שעברה כש “” not provided עוד לא היה קיים, נתקשה לדעת כמה ההשוואה שלנו הייתה מדויקת.

ככל שהזמן יחלוף, הפלח הזה ילך ויגדל, מה שאומר לנו שסוג כזה של השוואה תמיד יהיה לא מדויק. אם מידע זה חשוב, יתכן ותצטרך להשתמש בחבילת ניתוח נתונים אלטרנטיבית אשר מספקת מידע מקיף יותר.

לכן במידה ואתה רואה שמלת המפתח שלך במגמת ירידה בהשוואה לשנה שעברה – אל תכנס לפאניקה. חיפושים רבים עשויים להיות חבויים בפלח של ה ” not provided”. עם זאת, במידה ומדובר בהבדל גדול אתה יכול להתחיל להיכנס לפאניקה.

?שיווק ויראלי, הייתכן

September 2nd, 2012

לשכן שלי, שיש בבעלותו כפר תנ”כי משוחזר, יש כשרון ליחסי ציבור. הוא היה הראשון בעולם לצייד את החמורים שלו ב Wi-Fi. להלן כמה מהכותרות שהוא קיבל:

אינטרנט לאלה שלא מוכנים לקום מהתחת
The Times of Israel

חמורים הופכים לנקודות חמות ל Wi-Fi בפארק ישראלי היסטורי
The Los Angeles Times

אפליקציה מסוחררת! רכב על חמורים המצוידים ב Wi-Fi בפארק התנ”כי
Fast Company

כשנתקלתי בו הוא שאל אותי איך הוא יכול לנצל את כל התנועה הזו. אנשים רבים נוטים להתמקד בדרכים לעשיית שיווק ויראלי, אך רק מעטים שואלים את השאלה שהשכן שלי שאל. בנוסף לניתוח סטנדרטי של מלות מפתח, הפניות ועוד, המלצתי לו גם לערוך מבחן AB.

קמפיין ויראלי מוצלח הוא הזדמנות לקבל את תוצאות מבחן ה AB מהר. עליך רק לוודא שאתה מסנן את כל התנועה הלא רלוונטית, אחרת אתה עלול להגיע למסכנות שגויות.

אייפד, אייפון, אתרי אינטרנט המותאמים לטלפונים ניידים ופלאש – בעיה שמתעלמים ממנה

August 30th, 2012

בעקבות הגברת התנועה דרך טלפונים ניידים, עסקים רבים פיתחו אתרים מיוחדים המותאמים למכשירים ניידים על מנת לשפר את רמת השמישות של האתר ולהגדיל המרות. חשוב להימנע מהתקנת פלאש באתרים המותאמים לטלפונים ניידים מאחר ואייפון ממציא חלק ניכר מהמשתמשים האלה והוא לא יודע לקרוא פלאש.

חברות רבות עשויות לחשוב שזה פחות חשוב להסיר את הפלאש מהאתר הראשי מאחר וניתן להפנות את משתמשי האייפון לאתר המותאם לטלפונים ניידים באופן אוטומטי.

יש רק בעיה אחת עם התרחיש הזה: האייפד.
גם האייפד אינו מסוגל לקרוא פלאש אך אין זה הולם להפנות את המשתמשים שלו לאתר המותאם לטלפונים ניידים מפני שיש לו מסך גדול יותר. אם משתמשי אייפד הופכים לנתח נכבד מהמבקרים באתר שלך, כדאי לשקול להחליף את הפלאש בטכנולוגיה אחרת.

שיווק באינטרנט בסין: באידו נגד גוגל

August 23rd, 2012

מרות שבאידו הוא המנוע החיפוש הדומיננטי בסין, גם בגוגל יש תנועה משמעותית. מידת המשמעותיות של התנועה תלויה במלת המפתח הספציפית.

אנשים רבים בסין המחפשים אחר מוצרים או שירותים הקשורים למסחר אלקטרוני בין עסקים (B2B) משתמשים בגוגל. לאומת זאת, חיפושים של לקוחות אחר עסקים (C2B) נשלטים בעיקר ע”י באידו.
אם אתה מחפש הורדות של MP3, באידו הוא המנוע חיפוש שבו נעשים מרבית החיפושים.

מודעות פרסום בבאידו יהיו קרוב לוודאי יקרות יותר, אבל יביאו יותר תנועה לאתר. במקרים רבים, כל העמוד הראשון בבאידו יכיל רק מודעות בתשלום, מה שהופך את החיפוש האורגני למאתגר יותר.
מרבית חברות ה B2B צריכות לעבוד עם שני מנועי החיפוש על מנת להגדיל את הרווחים.

הירשם או