B2B קידום ממומן

סביר להניח שקמפיין הקידום הממומן שלכם לעסקים יתנגש באלגוריתם המובנה במנועי החיפוש. הם מתגמלים מודעות בעלי שיעור לחיצה גבוה (CTR). עסקי B2B רבים פועלים בתעשיות נישה. במקרה כזה, ייתכן שתרצו לסנן חלק מהאנשים שעורכים חיפוש שבו הם אינם קונים פוטנציאליים.

לצערנו, המשמעות היא שה-CTR שלכם יהיה נמוך. עובדה זו, בתורה, תגרום לגוגל לבקש מכם מחירים גבוהים יותר. במקרים רבים, גוגל עשויה לשלוח לכם הודעות לפיהן מילות המפתח שלכם אינן מוצגות. פיתחנו אסטרטגיות כדי להתגבר על הטייה מובנית זו נגד חברות B2B.

בדרך כלל, השיטות המסורתיות למדידת ROI בקמפיינים שונים אינן רלוונטיות לקמפיין ה-B2B שלכם. אם אתם מוכרים מוצר יקר, שיעור הנטישה לא רלוונטי. אם קמפיין מייצר לכם מכירות ועלות הקמפיין נמוכה מהרווחים של הקמפיין, ייתכן ולא יהיה כדאי לצמצם את שיעור הנטישה. במקרה זה, יש למדוד את רווחי הקמפיין מול העלות בלבד.

קידום אתרים לעסקי B2B

אם אתם מוכרים לעסקים, השיווק העולמי באינטרנט הרבה יותר קל. ייתכן שבמקרים רבים, הלקוחות הבינלאומיים שלכם יודעים אנגלית. התרגום הופך פחות חשוב וייתכן שתחליטו לעשות תרגום בשלב מאוחר יותר.

יחד עם זאת, עדיין קיימות אסטרטגיות רבות אותן יש ליישם. לדוגמה: אתם רוצים לרכוש ccTLD במדינות בהן יש לכם מכירות או שהם מהווים חלק מהאסטרטגיה העסקית שלכם. הרצון הזה מבוסס על שלוש סיבות:

  1. למניעת גניבת שמות על ידי אחרים
  2. השימוש ב-ccTLD ספציפיים ישפר את מיקומכם במנועי החיפוש באותה המדינה.
  3. מבחינה פסיכולוגית, ייתכן והלקוחות הפוטנציאליים שלכם יעדיפו TLD מקומי. יחד עם זאת, כל זה תלוי בתעשייה.

אסטרטגיית השגת קישורים

גוגל לוקחת בחשבון את המיקום הגאוגרפי ממנו מגיעים הקישורים שלכם. למשל, אם רוב הקישורים לאתר שלכם מגיעים מאתרי אינטרנט יפניים, הדירוג שלכם ביפן יהיה גבוה יותר והדירוג במדינות אחרות יהיה נמוך יותר.

חשוב שאסטרטגיית הקישורים הגלובלית שלכם תשקף את העובדה הזו. אם אתם מנהלים אתרים בשפות שונות, האסטרטגיה הזו פשוטה עבור שפות המדוברות רק במדינה אחת. אך כשאתם פונים לשפות במספר מדינות, האסטרטגיה הופכת מורכבת יותר.

במקרים מסוימים, הכי כדאי לנהל אתרים שונים למדינות שונות, בניגוד לשפות שונות. במקרים אחרים, כדאי לרכז את כל השפות באתר אחד אך בתיקיות שונות. פעולה זו יכולה לפשט את אסטרטגיית הקישור ולחזק את הקישורים שלכם.

קידום אתרים על ידי אופטימיזציה של האתר עצמו

מילות המפתח המשמשות אתכם במדינות שונות משקפות את השימוש המקומי. חשוב תמיד לתרגם את מילות המפתח בעזרת אנשים שעבדו בתעשייה שלכם בשפה המקומית. אחרת, כל מאמצי קידום האתרים שלכם עלולים לרדת לטמיון.

אתרי צריכה (B2C)

אתרי צריכה הם תובעניים יותר וככל הנראה תרצו לתרגם את האתר שלכם לשפות החשובות לכם. הדבר מסובך יותר מכפי שזה נשמע. ייתכן שבשפות מסוימות יש ניבים שונים המדוברים במדינות רבות.

למשל, הספרדית המדוברת בספרד אינה אותה ספרדית המדוברת במקסיקו. ואם אתם רוכשים את שם המתחם yourcompanyname.es, לא תוכלו ליהנות מהיתרון של אתר מקסיקני עם סיומת mx.

b2b

קמפיינים לעסקים במדיה חברתית

הניסיון שלנו מוכיח שיש להשתמש במדיה החברתית בגישה מאוד אסטרטגית עבור קמפייני B2B. אחרת, ייתכן בזבוז משאבים. במקרים רבים, ניתן למנף את לינקדאין להשגת תוצאות מצוינות.

ישנם עסקים שאין להם את המשאבים לעבוד עם לינקדאין באופן קבוע. במקרים כאלה, שילוב של קמפייני PPC וקידום פוסטים יכול לספק תוצאות מוצלחות. לקמפייני עלות צפייה מקום מכובד בהתאם לעסק ולמטרות הקמפיין.

מעקב אחר המרות לאתרי מפיצים

אחת הטעויות החשובות ביותר שאנו רואים היא שחברות אינן עוקבות אחר התעבורה מהאתרים שלהם למפיצים שלהם. הן מתלוננות שאין די המרות מקוונות. אך הן אינן מבינות שלקוחות פוטנציאליים מקליקים על קישורים לדוא”ל ולאתר של המפיצים שלהן.

הן משתמשות במידע כוזב זה על מנת להסיט את התקציב מהערוץ המקוון לערוץ הבלתי מקוון. זוהי רק דוגמה אחת לאופן שבו טעויות בניתוח פעילויות אינטרנט יכולות להשפיע במידה רבה על רווחים של חברה.

מה החשיבות של שיעור נטישה באתרים שמשווקים לעסקים?

הטעות הנפוצה ביותר היא בחינת שיעור הנטישה בקמפיינים לעסקים. חברות B2B רבות מציעות מוצר יקר עם שולי רווח טובים. וייתכן ומילות המפתח שלהן חופפות לאלה של חברות או מוסדות אחרים. הדבר עשוי להוביל לתנועה ערה של מבקרים לא רלוונטיים המגיעים לאתר אך מחפשים בעצם מידע כללי או משהו אחר. אבל למי אכפת? שולי רווח גבוהים, מוצר B2B יקר, שיעור נטישה גבוה – כל אלה לא רלוונטיים. אם הקמפיין הזה מייצר לכם מכירות ועלות הקמפיין מהווה חלק קטן מהרווחים של הקמפיין, ייתכן ולא יהיה כדאי לצמצם את שיעור הנטישה. במקרה זה, יש למדוד את רווחי הקמפיין מול העלות בלבד.

בקבלת נתונים נכונים, תוכלו לקבל החלטות עסקיות טובות יותר. על תמעיטו בחשיבות השלב הזה.