מקרה בוחן

לאחד מלקוחות התיירות שלנו אתר רב לשוני בו השפה החשובה ביותר היא יפנית. כשקיבלנו את השיווק האינטרנטי במקום חברה יפנית, הנחנו כי השפה באתר היא טובה. טעינו.

היפנים הם בני תרבות רשמית והם אינם מתרשמים מאתרי אינטרנט שאינם מנוסחים נכון. לאחר תיקון השפה, בדקנו את האתר באייפון. היפנים משתמשים באייפון כמעט באופן בלעדי לעומת טלפונים ניידים אחרים. תנועת הלקוח שלנו מטלפונים ניידים הגיעה יותר ממחשבים נייחים, כך שמדובר היה בפלח חשוב.

גילינו שצריך לגלול במשך שעה (אני קצת מגזים) כדי להגיע לכפתור ההזמנה. גם את זה תיקנו.
התוצאה? עלייה בהזמנות מקוונות.

שיפור יחסי המרה בינלאומיות

שיפור יחסי המרה גלובליים הוא מאוד מורכב. להלן מספר דוגמאות להן צריך לשים לב:

אופציות תשלום

אולי אתם חושבים שאתר אינטרנט שמקבל תשלום בכרטיס אשראי גלובאלי הוא כל מה שצריך ברוב המקרים. לא נכון. במדינות שונות יש גם אופציות תשלום שונות. ללקוח שלנו היו המרות מצוינות, אך מעט מאוד מכירות בברזיל. ייעצנו לו להרחיב את אופציות התשלום שלו כך שיכללו שיטות פופולריות בברזיל – ברזילאים רבים משתמשים בכרטיסי אשראי מקומיים. העצה הזו חלה גם על סין ומדינות רבות אחרות.

עיצוב

לחברה רב לשונית ורב לאומית בדרך כלל עיצוב דומה לכל האתרים המקומיים. הדבר הגיוני למטרות מיתוג. אבל צריך להיזהר, כי קיימות מדינות בהם העדפות הצבע והעיצוב שונות. למשל, הסינים אוהבים אדום – אבל לא יותר מדי.

הכי כדאי לבחור עיצוב שיתאים בכל המדינות להן אתם פונים. אם הדבר בלתי אפשרי, כדאי שתשקלו אולי שינוי הצבע/עיצוב באתר מקומי.

פלטפורמות מכשירים ניידים (מובייל)

במספר מדינות, כמו קוריאה, יש העדפה ברורה למכשירים ניידים של סמסונג. ביפן, האייפון שולט. ודאו שאתם מתאימים את גרסת המובייל שלכם לפלטפורמות הפופולריות בכל מדינה.

קיימים עוד משתנים רבים בהם יש להתחשב בביצוע שיפור המרות בעולם.

לפרטים נוספים לשיפור המרות גלובליות, לחצו כאן,

b2b

ניתוח פעילויות אינטרנט

אחת השגיאות הנפוצות היא לא לפלח את התנועה לפי מדינה. ההתנהגות באינטרנט יכולה להשתנות באופן מהותי ממדינה למדינה. במדינה אחת תיתכן תנועה רבה ללא קונים ובאחרת תיתכן תנועה אורגנית נמוכה, אך הרבה מכירות.

אם אינכן מפלחים את התנועה, יהיה לכם יותר קשה להסיר את המכשולים אשר מונעים מאנשים לקנות או להפוך ללידים.

עוד ניתוח חשוב הוא ניתוח המכירות לפי ערוץ. הדבר פשוט מאוד לחברות שהן מקוונות בלבד. אולם במגזרים רבים, כמו מלונאות, מדובר באתגר יותר גדול. בבתי מלון, הרבה מההזמנות מגיעות מסוכני נסיעות מקוונים (OTA) כגון אקספידיה, טרבלוסיטי, בוקינג וכולי. הזמנות אחרות מגיעות ישירות למלון. ניתוח ההמרות מאתר האינטרנט בלבד לא יספקו תמונה מדויקת של המתרחש. ייתכן והדבר יגרום לכם להשקיע משאבים בערוצים הלא נכונים.

ברגע ובצורה נכונה, תוכלו לקבל החלטות עסקיות טובות יותר.